Een fitte pelvic floor

Nu de sportscholen dicht zijn zie je iedereen zoeken naar nieuwe wegen om toch te kunnen blijven sporten en fit te blijven. Ik zie veel mensen buiten hardlopen en circuits uitzetten. Ook op instagram kun je live gratis online lesjes volgen: wat een uitkomst! Ik kreeg daarbij de mogelijkheid om mijn fitheid uit te breiden van niet enkel een killer body naar tevens een fitte pelvic floor! Ehh Lotte, een fitte wat? Lees door en I will tell you more!

Voor zowel beginners als gevorderden

Pelvic floor is het Engelse woord voor bekkenbodemspier. Je bekkenbodemspier is nauw betrokken bij de penetratie en dus belangrijk voor ons seksleven. Huidige review gaat niet direct over seksueel plezier, maar wel indirect. Waarom zou je deze vaginale trainingset in huis halen? Volgens Feelztoys zou elke vrouw dit in huis moeten hebben omdat het de bekkenbodemspieren versterkt en gebruikt kan worden door zowel beginners als gevorderden middels de verschillende gewichten in de set. Dat testte ik voor jullie uit!

Mooi en girly

De Femmefit gym wordt aangeleverd in een witte doos met roze deksel: het ziet er mooi en girly uit. Het kan zo doorgaan voor een make-up doosje. De set bestaat uit 6 verschillende eitjes van licht- naar donkerroze. Het meest lichtroze balletje weegt 50 gram en daarna lopen ze op van 50 naar 65, 80, 95, 110 en 130 gram. Dat klinkt wellicht weinig, maar trust me, je voelt het verschil. De afmeting is 2,7 centimeter: gemakkelijk in te brengen en vergelijkbaar met de grootte van een tampon. De eitjes zijn volledig van silloconen evenals het touwtje. Deze helpt je herinneren dat je iets in hebt en vergemakkelijkt het verwijderen van het eitje. Superhandig dus!

En hoe gaat het trainen? Om een fitte (lees: sterkere) bekkenbodemspier te krijgen wordt aangeraden om dagelijks te trainen. Het vraagt dus wel wat van je discipline! Voor mij werkte het om te beginnen bij de douche: elke keer als ik ging douchen, deed ik het balletje in. Femmefit heeft een beknopte en duidelijke handleiding. Aangeraden wordt om de balletjes om en om in te doen, om te voelen wat jouw startersgewicht is. Zelf merkte ik op al goed fit te zijn, het lukte mij het zwaarste balletje vast te kunnen houden. Maar net als in de sportschool: dat is voor iedereen verschillend!

Maar wat heb je eraan?

Ze zien er mooi uit, zijn makkelijk in gebruik, in onderhoud, goed op te bergen en het neemt in vergelijking met je dumbells weinig ruimte in. Klinkt positief! Maar wat heb je eraan? Een verslapte bekkenbodemspier kan voor veel ongemakken zorgen. Zoals pijn bij het vrijen, urineverlies, snellere aandrang om te plassen en dit vervolgens niet goed op kunnen houden. Het trainen van je bekkenbodemspier is extra belangrijk wanneer je wat ouder wordt (35+) of net bent bevallen. Maar ook voor jongeren die nog nooit zwanger zijn geweest kan het veel opleveren. Zo is aangetoond dat bij het verstevigen van je bekkenbodemspier je orgasmes versterkt kunnen worden en langer kunnen worden. Wie wil dat nou niet? Daarbij geldt net als in de sportschool: voorkomen is beter dan genezen. Je kunt er dus nooit te vroeg mee beginnen!

Oefening baart kunst! Het fijne van deze vorm van fit worden is dat je de ‘dumbells’ (het eitje) overal kunt dragen. Ik oefende vooral in de douche, maar ook tijdens een etentje of het koken kun je het eitje even indoen. Zo verlies je er geen tijd mee: maar train je wel automatisch voor het beter ophouden van urineverlies en vooral: mind blowing orgasmes! Try this at home!

Leave a Comment